گفتگو با جناب آقای جلال قزل

فوتسال و فوتبال سیمین شهر

وبلاگ-کد لوگو و بنر
گفتگو با جناب آقای جلال قزل

با عرض سلام خدمت آقای قزل ، لطفا خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید

به نام خدا .. با سلام و درود خدمت شما جناب آقای حنفی و بینندگان وب فوتسالی ها ، بنده جلال قزل هستم متولد سیمین شهر محله کتوک به سال 1350 و 44 ساله .. در خدمتم ..

ممنون - بفرمایید فوتبال را از کجا شروع کردید؟

فوتبال رو به قول معروف از زمین های خاکی شهر خودمون شروع کردم و در سن 16 سالگی اولین بازی رسمی خودم را انجام دادم .

از عناوین و افتخاراتتان بگویید

بنده کلا در چند تا تیم شاخص حضور داشتم که از جمله آنان میتوان به منتخب دانش آموزی استان در سالهای 68/70 که در آن زمان مازندران بود که بنده ، انتخاب شدم و با همان تیم قهرمان کشور شدیمبعد از آن هم در سالهای 68 الی 71 در تیم خواجه نفس حضور داشتم و در دوران خدمت که مابین سالهای 72/72 بود در تیم لشکر 64 حضور داشتم که بعد ها برای تیم نیروی زمینی تهران انتخاب شدم .. در سالهای 79/80 هم در تیم معلم آق قلا توپ زدم و سر آخر هم در تیم جوانان گمیشان حضور داشتم . بعد از آن دوران هم که تا الان در بیشتر تیم های فوتسال که در جام های گوناگون از جمله جام های رمضان شرکت داشتند بازی کردم و چندین عنوان قهرمانی را دارم .

تشکر ، از مربیان خودتان بگید .. پرورش دهندگان شما چه کسانی بودند؟

اولین مربی من جناب آقای عبدالقادیر کتوکی بودند و در تیم خواجه نفس جناب اقای رجب محمد وکیلی ، در تیم منتخب استان مازندران : جناب آقای رمضان نژاد و در نیروی زمینی تهران جناب آقای مصطفی یزدان فر بودند

مربیانیکه داشتید در چه حد در موفقیت شما نقش داشتند؟

بسیار زیاد ، به غیر از تلاش های بی دریغ خودم ، فوتبالم را مدیون آنها هستم، من در این فوتبال به هرجای رسیدم به واسطه زحمات آنها بود

آقای قزل زمان شما فوتبال بازی کردن کار چندان آسانی نبود.چه مشکلاتی را در این زمینه داشتید؟

بسیار خوب گفتید ، در زمان ما نداشتن مکان های ورزشی اعم از زمین های فوتبال و امکانات مانند کفش و توپ و .. از بزرگترین مشکلات ما بود ..

پست شما در زمین کجا بود ؟ در چه پستی بازی میکردید؟

هافبک وسط بازی میکردم که مغز بازی بود .

گلزن هم بودید؟

گاهی وقت ها هم گل میزدیم اما به دلیل پستم بیشتر بازی ساز و گل ساز بودم

اهل تماشای فوتبال هم هستید؟

بله ، شدیدا به تماشای فوتبال علاقه دارم ، خیلی زیاد تماشا میکنم

به چه تیم هایی علاقه مند هستید؟

علاقه قلبی دارم به تیم آرسنال انگلیس

چه مربیان و بازیکنانی را دوست دارید؟

از بین مربیان که آرسن ونگر را میپسندم و در بین بازیکنان هم زیدان و پیرلو رو دوست دارم .

از بازیکنان حال حاظر فوتبال جهان کدام یک را میپسندید؟

فقط لیونل مسی ، رونالدو کمی غرور دارد که زیاد ازش خوشم نمیاد

در بین بازیکنان ایرانی به کدام یک علاقه مند هستید؟

محرم نویدکیا و مجتبی جباری رو خیلی دوست دارم از سبک بازی گرفته تا اخلاقشان

با بازیکنانی که نام بردید ، استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟

فقط و فقط استقلال تهران .

در جام ملت های اروپای امسال طرفدار کدام تیم اروپایی هستید؟

اسپانیا .. به دلیل داشتن بازی روان و زیبا

از دست آقای جلال قزل چه کاری برای فوتبال سیمین شهر بر می آید؟

دیگر مانند سابق نیستیم و کار چندان خاصی بر نمی آید، از دست ما تنها تشویق و روحیه دادن به جوانان مستعد و خدمت به آنان بر می آید

برای پیشرفت فوتبال شهرمان چه باید بکنیم ؟ از نگاه شما به عنوان یک فرد با تجربه؟

باید از پایه کار کرد مانند شهر های دیگر. تاسیس مدرسه فوتبال ، یاد دادن اخلاق و منش ورزشکاری به جوانان و نو جوانان ، یکی از اساسی ترین کار هاست .

سرآخر حرف پایانی شما؟

میخواهم بگویم که باید جوانان و مستعدان را با هدایت و آموزش به طرف ورزش بکشانیم ، ورزش باعث بالارفتن اعتماد به نفس هر فرد  و یادگیری اخلاق میشود. به عینه مشاهده شده که هر ورزشکار در زندگی شخصی خود نیز موفق شده است

موسیقی از نظر شما ؟

موسیقی به نظر شخص بنده بسیار خوب و مفید است چرا که به هر فرد به خصوص خودم که آرامش و روحیه میدهد .

اگر حرف هایی جا مانده بفرمایید..

بنده خیلی به رشید پنق علاقه دارم هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی ، بالاخره یه جورایی شاگرد خودم هم میشود.

ممنونم از شما که وقت خودتان را به ما دادید ، خداحافظ

اختیار دارید ، خداحافظ

 

مغازه جناب آقای قزل ..

دوستان آقای قزل..

جام های آقای قزل ..

 

سروران گرامی گپ و گفتی جذاب بود با جناب آقای جلال قزل

در طی ساعت آتی عکس های قدیمی و خاطره انگیر ایشان را در وب قرار خواهیم داد

با تشکر ویژه از جناب آقای رضا کر بابت متن مصاحبه زیبا .

مصاحبه توسط : شمس الدین حنفی

 

 


[ شنبه 5 دی 1394 ] [ 12:6 ] [ شمس الدین حنفی ] تیم پشتیبانی : محر [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بازگشت (1395/04/22 )
فوتسالی ها (1394/12/25 )
اطلاعیه (1398/12/24 )
خبر (1394/11/24 )